zaterdag 28 november 2009

wb koksijde 2009


door mijn selectie voor de wb te koksijde was het vandaag mijn eigenlijke test met de wereldtop dit seizoen.de race verliep over vijf rondes of een tijdspanne van veertig minuten natuurlijk had ik nog geen punten voor het uci klassement en werd als derde laatste afgeroepen om mij naar de startstreep te begen door de uci afgevaardigde.er waren 39dames aan de star en ik kon direct aan mijn inhaal race beginnen.in de voorlaatste ronde was ik in een groepje terecht gekomen dat streed voor een top twintig plaats maar in de laatste ronde had ik hetzelfde probleem als te niel en was de pijn in rug niet meer vol te houden zodat ik het groepje moest laten rijden waardoor ik terug zakte naar een 25°plaats in de eindstand van de race.ondanks die terugval was ik best tevreden en voel ik dat ik mijn trainingen zo verder moet zetten dit seizoen.nu betwist ik de komende twee weken geen wedstrijden gewoon omdat er geen voorzien voor dames elite om dan de draad terug op te nemen op 18december in de schelde cross te antwerpen.
de wedstrijd zelf werd gewonnen in de sprint door wereldkampioene Marianne VOS voor haar landgenote VAN DEN BRAND Daphny en de amerikaanse Katherine COMPTON

by my selection for the WB to koksijde today was my real test with the world top this season. this race was over five rounds or a period of forty minutes, of course I had no points for the UCI standings and was third last called to the start line through the uci jury.there where 39 lady's at the start and I must immediately from beginning to end pursuit.in the penultimate lap I was at a group that fighting for a top twenty place .but in the final round had i same problem as to niel and pain in the back .and so I dropped back to 25 ° place in the final standings of the race. I pretty happy and I feel that my training as I continue this disputed season. the next two weeks not races simply because there is no races for elite women to the next race 18december Scheldecross in Antwerp.
The race itself was won by world champion Marianne VOS before VAN DEN BRAND Daphny and American Katherine COMPTON

Geen opmerkingen: