zaterdag 22 augustus 2009

herentals

ik op weg naar de eindstreep

op deze warme zaterdagnamiddag waren er 87deelneemsters de inschrijvingstafel gepaseerd te herentals voor een wedstrijd van 92km verdeeld over 20ronden van 4,6km.
de eerste ronde was een verkenningsronde achter de officiele wagen omdat er op de omloop vrij veel wegversmallingen waren en de inrichters ons de gelegenheid lieten kennis te nemen met deze opstalsels.iedere vijfde ronde ronde was er een fles champgne te verdienen voor wie telkens eerst de aankomst lijn overschreed en daardoor was het ook wachten tot de vierde ronde vooraleer er een uitval te noteren was die de moeite.maar lang heeft dat nie geduurd en in de zesde ronde was alles terug te herdoen.in de negende ronde vond ik de tijd gekomen om een demarrage te plaatsen en het was meteen de goeie alleen de britse joanna rowsell reageerde gepast en met haar had ik de ideale vluchtgezel want zij is namelijk wereldkampioen achtervolging op de piste per ploeg.en de verstandhouding verliep prima en zo bouwden we dan onze voorsprong op tot meer dan twee minuten.in de voorlaatste ronde kreeg ik dan af te reken met kramp nadat ik had willen reageren op een aanvals poging van joanna die voelde dat ik vandaag niet de mindere was van haar.zij was dan ook de verdiende winnares van de wedstrijd en ik finiste één minuut na haar ik was heel gelukkig om met zo iemand de koers hard gemaakt te kunnen hebben vandaag de strijd voor de derde plaats ging uiteindelijk naar de nederlandse van veghel sandra op een kleine drie minuten van de winnares.

Geen opmerkingen: