zaterdag 15 augustus 2009

de klinge 15-08-09


vandaag waren er 92rensters aan de start in de belgische de klinge waaronder een groot aantal rensters van uci teams zoals de zweedse Emma Johansson onlangs nog tweede in de olympische wegrit te peking,Emma Silversides van het belgische lotto belisol team.
de wedstrijd kende een vliegens vlugge aanvangsfase met al in de eerste twee ronden een drietal rensters die een kleine voorsprong bijeen fietsten maar in de derde ronde was alles terug samen echter niet voorlang want onmiddelijk ging Emma Silversides en op die aanval reageerde ik gepast zodat ik een ronde later de aansluiting kreeg met emma wij zijn dan een tweetal ronde met ons tweeën voorop gebleven tot er nog drie renster kwamen aansluiten en dat was de latere winnars Emma Johansson , Lensy Debboudt één van de beter belgische rensters in het circiut,en dan de voormij onbekende britse Sharon Laws.alvlug hadden we een voorsprong van één minuut bijeen gefietst en we hebben die dan stelsig matig uitgebouwd tot meer dan drie minuten om aan de eindstreep nog ruim twee minuten over te houden op een groepje van een zestal rensters.ikzelf heb in de laatse ronde nog een tweetal pogingen onder nomen om alleen voorop te geraken omdat ik wist dat ik in de eindspurt toch geen kans had tegen Emma Johansson of een Lensy Debboudt maar telkens werden de pogingen te niet gedaan.uiteindelijk werd de sprint gewonnen door Emma Johansson voor Lensy Debboudt ikzelf werd uiteindelijk vijfde van het groepje en kijk met een tevreden blik terug op mijn wedstrijd van vandaag.
ik heb wel het gevoel dat de tour de limousin en de stage van één week onmiddelijk daarna in de ardennen mij een zeer goed gevoel geven in de wedstrijden die ik betwist.

Geen opmerkingen: