zaterdag 2 mei 2009

wedstrijd sinaai


na weken van voorbereiding was het vandaag in sinaai mijn eerste wedstrijd van het nieuwe wegsezoen 2009 er kwamen niet minder dan 82deelneemsters hun rugnummer afhalen aan de inschrijvingstafel aldaar en om 16h15 werden we dan de weg opgestuurd voor een twaalf tal rondjes van 7.2km.
de wedstrijd begon vrij rustig in het begin en gedurende de eerste drie rondjes bleef alles gesloten. toen kwam er een aanvalspoging van een drietal meiden waaronder elien vercamer deze drie hielden het een tweetal rondes uit om voor het peleton te rijden maar toen was het afgelopen met de drie.
in de achtste wer er dan een aanval opgezet door de britse monger- godfrey alice en de nederlandse debby van de berg en dit bleek later wel de goede poging te zijn geweest want we zagen de twee maar terug als we voor de laatste keer over de eindmeet bolden. ik zelf ondernam in de laatse ronde nog een aanvalspoging om alleen nog de derde plaats te kunnen bemachtigen maar op 300meter van de meet kwam het peleton over mij heen en heb toen maar wijselijk de beslissing genomen om niet meet te sprinten en mij zo over de eindmeet te laten bollen met een 64°plaats in de einduitslag. de plaats zegt niets maar het gevoel in de koers en erna was werkelijk goed en ik voel dat ik rap zal kunnen meedoen voor de toptien plaatsen de komende weken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Veerle, ik lees dat je conditie terug ok is, tof nieuws.Mijn ouders,zussen en ik zijn in Belgiƫ (Lembeke) van 15 tot 27/07/09,mijn zus Valerie en ik zou je graag eens in actie zien,dus laat even weten op je blog wanneer je dan een westrijd hebt.Doe zo verder Veerle.